Doa Surah Murah Rezeki dan Cepat Kaya

Wang adalah penting untuk kemanusiaan. Tanpa wang, kita semua orang tidak akan dapat membeli keperluan asas kehidupan. Kekurangan wang menyebabkan banyak halangan dalam kehidupan harian seseorang.

Akibatnya, terdapat lebih banyak individu yang mencari pekerjaan yang dapat memberi mereka pendapatan yang stabil. Sesetengah orang yang mempunyai pekerjaan yang mantap mencari pekerjaan sampingan untuk mendapat rezeki tambahan.

Di sini, saya ingin berkongsi kepada mereka yang mempunyai masalah kewangan untuk membaca surah al-Waqiah untuk menolak kefakiran dan juga mendatangkan rezeki.

Doa Rezeki Halal

Rezeki merupakan salah satu rahsia dari Allah SWT yang tidak diberitahu oleh sesiapapun. Selagi anda bekerja dan berusaha kuat, anda boleh dapatkan rezeki yang halal dari Allah.

Allah akan membuka pint rezeki kepada anda sekiranya anda berikhtiar untuk menjadi hamba Allah yang selalu istiqomah di jalan-Nya.

Dalam al-Quran dan hadith terdapat pembukaan doa rezeki yang dapat kita amalkan untuk membolehkan kita memperoleh rezeki dari-Nya.

Surah Al Waqiah Rumi

Ia adalah salah satu dari sekian banyak yang dapat menjadi wasilah untuk memperolehi rezeki yang berlimpah. Boleh anda buat rujukan jika ingin mengamalkan surat al waqiah ini.

Apa cara yang boleh kita guna untuk mengenalpastikan kehidupan kita selalu dilimpah kurnia dengan nikmat rezeki? Bolehlah kita rujuk kepada amalan murah rezeki di bawah:

1. Membaca Surah Al-Ikhlas
surah murah rezeki

2. Membaca Surah Al Waqiah dan Doa Murah Rezeki
solat rezeki

3. Memperbanyak membaca – La Hawla Wala Quwwata Illa Billah

amalan murah rezeki

4. Doa Murah Rezeki Sepertimana Yang Dibaca Oleh Rasulullah Kepada Anas Bin Malik

Rasulullah

Sekiranya anda ingin baca doa di atas untuk diri anda ataupun doa kepada perempuan, silalah gantikan dhomir yang bersesuaian untuk orang yang anda ingin doa tu.

5. Doa Murah Rezeki Paling Mustajab Rumi

doa murah rezeki paling mustajab rumi

Bacaan doa seperti berikut:

ALLAHUMMAF TAHLII ABWAABAL KHOIRI, WA ABWAABA SHOLAAMATI, WA ABWAABAS SHIHATI, WA ABWAABAN NIA’MATI, WA ABWAABA BAROKHATI, WA ABWAABAL QUWWATI, WA ABWAABAL MAWADDATHI, WA ABWAABAR ROHMATI, WA ABWAABAR RIZKHI, WA ABWAABAL ‘ILMI, WA ABWAABAL MAGHFIROTHI, WA ABWAABAL JANNATHI YAA ARHAMARROOHIMIIN.

6. Doa Murah Rezeki dan Cepat Kaya

Surah Sad 54

Ayat tu adalah petikan daripada Surah Sad ayat 54 bacaan oleh Sheikh Mishary Rashid Al Afasy. Penterjemahan ayat itu dari Al-Quran ke Bahasa Melayu untuk kefahaman semua orang.

Cara Amalan:
Baca ayat itu sebanyak 33 kali baik selepas solat. Insyaallah dikurniakan rezeki yang tidak akan pernah habis.

Fadhilat surah al-Waqiah akan mula menunjukkan sihirnya selepas beberapa masa dengan syarat anda melakukannya secara istiqamah dan bukan dilakukan dengan sesuka hati atau cuma buat bila ada masa saja. Apa yang perlu diingati adalah anda perlu bacakannya dengan tartil dan tajwid yang betul.

Selain daripada mendapat rezeki yang diizinkan, anda juga akan memperolehi pencerahan untuk minda anda jika melakukannya setiap hari.

Keistimewaan seperti kesabaran dan ketabahan boleh membawa anda sesuatu kekayaan yang hebat yang anda sudah lama ingin dapatkan. Ia seperti sesuatu penarikan yang boleh anda memperolehi jika amalkan doa yang disiarkan dalam artikel ini.

Anda perlu tahu peluang yang ada yang akan menjadikan poket anda penuh dengan wang. Tetapi seperti biasa, ini adalah kerja keras dan anda perlu buat dengan berterusan dan bersungguh-sungguh.

Apa itu Barakah?

Barakah adalah istilah yang bermaksud “peningkatan” dan “pertumbuhan” – dan juga kebahagiaan. Ia adalah penubuhan kebaikan ilahi dalam sesuatu; dari mana ia memancarkan tidak dapat dirasakan oleh orang-orang, dan ia tidak dapat dikuarakan secara luar, dan tidak terhad kepada apa-apa, tetapi sebaliknya sesuatu dengan barakah di dalamnya dipanggil mubaarak, dan mempunyai kenaikan yang tidak dapat dijelaskan dan manfaatnya dari Allah. [al-Isfahani, Mufradaat al-Qur’an]

Anda mungkin boleh dapat wang yang banyak melalui doa murah rezeki yang tidak disangka. Tetapi mempunyai lebih banyak barakah dalam kekayaan seseorang tidak bermakna jumlah harta dia meningkat. Sebaliknya, bahawa rezeki yang dilihat dari peningkatan jumlah yang terhad itu, dapat terus berlanjut dan bertahan untuk masa yang lama.

Barakah dalam apa saja, terutama kekayaan, yang merupakan sebahagian dari rezeki yang ditakdirkan oleh Allah Yang Maha Tinggi, dapat bertambah dan berkurang bergantung pada tindakan yang baik dan buruk yang dilakukannya.

Artikel berkaitan:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *