Web Analytics

Baju Tidur Bagi Bayi

Anak aku pada tahun ini sudah nak masuk umur 2 tahun. Cuma tinggal lagi dua bulan saja. 3 minggu yang lepas, mamak saya tolong cukur dan botakkan kepala anak saya. Kami membuat demikian dengan tujuan untuk bagi anak saya dapat pertumbuhan rambut baru dan tumbuh dengan lebih sopan, hensem dan jayanya.

Tetapi selepas mencukur, orang lain nampak muka anak saya dengan tak ada rambut tu rasa sangat pelik. Tidak biasa dengan penampakan baru, mereka cakap. Tetapi saya nampak dia macam lebih ‘matured’ dan macho sikit. Masa ada rambut nampak macam budak-budak. Tetapi Darwish memang budak-budak pon. hahah! ape yang mama cakap ni? adeih…

Disebabkan umur anak saya dah mula meningkat, maka baju-baju dia terdapat banyak yang sudah jadi senteng, butang paling last duk atas pusat, seluar pun dah mula ketat. Kesian dengan anak saya saja. Terutamanya baju-baju lengan panjang sebab biasa dok pakai long sleeve apabila sampai masa untuk tidur.

Jadi mama topup baju-baju lengan panjang dululah setakat ni. Sebab baju t-shirt anak saya setakat ni masih padan lagi. Saya sudah beli baju tidur yang besar siap-siap sebelum ni. Baju lengan panjang je dok pakai yang sejak dia umur 9 bulan. Hohohhhh tu pasallah senteng habis.

baju untuk bayi

Hari ini saya belikan anak saya 5 set baju tidur yang baru. Dia nak pakai buat pergi jenjalan pun boleh juga dengan design macam ni. Kira 2 in 1 teruslah. 4 set untuk umur 2 tahun 1 set untuk umur 3 tahun.

Sehelai rompers yang bersaiz 18m tapi nampak gaya dia kena tunggu umur 4 tahun dulu baru padan kut sebab cutting dia besar sangat. Dan lagi dua helai tu seluar stoking atau dipanggil busha. Saya suka pakaikan busha kat anak saya malam-malam sebab anak saya tak suka pakai stoking dan selimut.

Tetapi kami selalu buka aircond semasa tidur dan tidur dalam aircond akan sejukkan badan anak saya ni. Jadi dia kenalah pakai busha sekurangnya tak adalah sesejuk seluar biasa.

Okay lah. Itu saja yang saya ingin kongsi dengan anda dengan new outfit yang saya beli untuk anak saya. Mama is kering idea. Tapi kes ada kesempatan hapdet terus mama hapdet dan meraban.

Baju Tidur Kapas Untuk Musim Panas

Anda mungkin tertanya-tanya siapa yang memakai baju tidur kapas untuk musim panas ? Sebenarnya , hampir semua orang boleh memakai baju tidur kapas untuk musim panas .

Kapas merupakan bahan yang baik untuk pakaian musim panas kerana ia memastikan pemakainya berasa segar dan sejuk .

Dalam istilah pengeluar kain , kapas adalah bahan yang bernafas jadi ia tidak menghairankan bahawa baju tidur kapas biasanya digunakan pada musim panas.

Pertimbangan Untuk Baju Tidur Kanak-kanak

Kanak-kanak memakai baju tidur kapas kerana mereka mungkin berasa terlalu panas dan diganggu oleh lain-lain bahan yang tidak bernafas .

Pada malam musim panas , ibu bapa akan membeli baju tidur kapas sejuk untuk musim panas untuk anak-anak mereka kerana ia dapat mengurangkan penggunaan aduan mereka dari anak-anak mereka dan memastikan rehat yang secukupnya untuk semua orang.

Orang dewasa memilih baju tidur kapas sejuk untuk musim panas kerana alasan yang sama seperti kanak-kanak – bahan kapas yang membolehkan mereka mengekal keselesaan walaupun penghawa dingin dimatikan .

Kedua-dua lelaki dan wanita boleh memakai baju tidur kapas daripada lain-lain pada musim panasKapas adalah bahan terbaik untuk pakaian dalam dengan syarat anda memilih baju tidur mesti berdasarkan bahan kapas organik.

Ini bermakna pengeluar memilih kapas dari penanam yang tidak menggunakan racun perosak pada kapas mereka. Penanam menggunakan baja semula jadi dan kaedah putaran tanaman organik dan bukan .

Bukan sahaja lebih selamat untuk kakitangan pertanian yang perlu mengendalikan kapas , ia adalah lebih selamat bagi tanah itu kerana racun perosak berbahaya meresap ke dalam tanah dan merosakkan keupayaan tanah.

Dan sudah tentu , pengguna seperti anda mempunyai ketenangan fikiran mengetahui bahawa anda akan memakai baju tidur kapas yang racun perosak percuma .

Pilih Kapas Organik

Kapas organik adalah sangat penting untuk pakaian bayi . Jika anda ingin membeli baju tidur kapas sejuk untuk anak anda, langkah yang bijak untuk memilih baju tidur adalah kapas berasaskan organik supaya anda yakin bahawa bayi anda tidak akan mengunyah atau menghisap sebarang racun perosak apabila dia meletakkan ujung pakaiannya ke dalam mulutnya, atau apa-apa pakaian yang mengandungi racun perosak sarat akan menyentuh kulit sensitif anak anda.

baju tidur bagi bayi

Anda mungkin mendapati bahawa kapas biasa bahkan akan memberikan anak anda ruam jika digunakan sebagai bahan untuk baju tidur untuk bayi . Sesetengah kanak-kanak lebih sensitif daripada yang lain tetapi tiada seorang pun daripada mereka perlu didedahkan kepada racun perosak sarat dari bahan pakaian

Kapas adalah bahan yang indah dan fleksibel untuk membuat pakaian seperti baju tidur, kebanyakan pereka fesyen menggabungkan kapas ke dalam bahan-bahan reka bentuk rekaan mereka .

Bukan sahaja baju tidur kapas mempamerkan reka bentuk mereka dengan baik, tetapi pereka mendapati bahawa lain-lain jenis pakaian yang menggunakan kapas sebagai bahan asas juga mempamerkan dengan baik . Itulah sebabnya sesetengah pereka menggunakan kapas sebagai bahan asas untuk membuat pakaian , skirt , dan seluar.

Salah satu sebab kapas digunakan oleh pereka adalah kerana ia sangat flexible walaupun pakaian itu dipakai secara tetap . Satu lagi sebab ialah kapas boleh digunakan untuk kedua-dua pakaian kasual dan elegan.

Baca juga:

Leave a Comment