Pondan Itu Ciptaan Tuhan Atau Ciptaan Manusia?

Sekarang ni aku tengok makin ramai pondan yang ada di Malaysia. Tengoklah mana-mana pun. Di media, shoping compleks, tempat riadah, pusat pengajian tinggi, sekolah, semuanya dipenuhi dengan pondan. Sama ada golongan biasa atau professional.

Hatta di dunia siber ni pun ramai blogger pondan. Jangan nak nafikan tetapi itu adalah fakta. Kalau anda rajin blogwalking anda mungkin akan jumpa banyak blog dari blogger pondan. Dan selalunya mereka ini adalah geng sendiri yang semestinya juga pondan. Tak perlu jumpa banyak blog sebenarnya.

transvestite pondan

Apa yang anda perlu buat cuma buka satu blog dari blogger itu dan anda akan dapat tengok senarai link dari blog mereka juga adalah dari golongan yang sama. Persoalannya, adakah mereka ini ciptaan Tuhan atau hanya ciptaan manusia semata-mata?

Apa maksud pondan?

Sebelum kita pergi lebih jauh, mari kita tengok maksud pondan itu sendiri. Kalau ikut Kamus Dewan dia cakap pondan ialah lelaki yang memiliki sifat perempuan atau sebaliknya.

Kalau ikut Wikipedia pula dia cakap pondan ialah istilah yang merujuk kepada golongan lelaki transeksual, yakni orang-orang yang mempunyai biologi lelaki tetapi mendakwa mempunyai naluri wanita.

Golongan ini sering menggunakan istilah “terperangkap dalam tubuh yang salah” atau “wanita dilahirkan transeksual”. Jadi kesimpulan yang boleh kita buat mengenai pondan ialah lelaki yang mempunyai naluri wanita dan berpewatakan seperti seorang wanita.

Kenapa aku cakap mereka ni ciptaan manusia?

Sebab mengikut ilmu aku yang dangkal ni, Tuhan hanya jadikan 3 jenis manusia di dunia ni. Pertama golongan lelaki, kedua golongan wanita, dan yang ketiga golongan istimewa yang dipanggil khunsa. Aku rasa semua tahu apa maksud khunsa tu jadi tak perlu aku terangkan lebih lanjut.

Daripada 3 golongan yang Tuhan jadikan tu tak ada pun golongan pondan kan? Jadi dari mana mereka datang? Sebab tu aku cakap mereka ni ciptaan manusia. Mereka jadi pondan sebab terlalu mengikut hawa nafsu sedangkan mereka tahu benda tu haram.

Bagaimana pula dengan lelaki lembut? Bagi aku mereka sama saja cuma lelaki lembut lebih menyembunyikan identiti pondan mereka manakala pondan lebih bersifat berani.

Ada juga di sekolah ugama

Dulu masa aku sekolah menengah, aku bersekolah di sekolah ugama. 6 tahun aku belajar di sana dan 6 tahun jugalah aku berdepan dengan pondan-pondan kat sekolah. Anda jangan tak percaya sebab sekolah ugama pun ada pondan.

Mungkin aktviti mereka terkawal lagi sebab mereka bersekolah di sekolah ugama. Tapi gaya mereka berjalan, gaya bawa buku, gaya bercakap, boleh buat kami yang normal ni rasa nak tendang saja bontot mereka. Menyampah nak mampos! Mengalahkan perempuan.

Bila masuk ke alam universiti, keadaan lagilah teruk. Ada seorang pondan ni yang asalnya pondan sendiri-sendiri saja. Sekali dia jumpa geng terus ubah identiti. Dia mula pakai mekap, rambut panjang, baju ketat, seluar jeans perempuan.

Gaya tak payah cakaplah. Yang paling teruk anda nak tahu apa? Makan hormon sebab nak bagi besar tetek. Betul ni bukan aku tipu. Sekarang ni aku dengar cerita dia kerja di KL. Kerja apa jangan tanya aku sebab aku sendiri tak nak ambil tahu.

Awek “Gadis”?

Juga ada sekali tu aku baru lepas makan malam dengan kawan. Lepash habis makan maka baliklah ke rumah. Masa tu aku menyewa dengan kawan-kawan. Malas nak tinggal di hostel sebab mahal. Bila sampai kat pagar rumah tetiba aku nampak seorang perempuan keluar.

Masa tengok tu aku terfikir awek mana pula yang masuk rumah aku ni. Kawan-kawan aku dah pandai bawa masuk perempuan dalam rumah pula ke? Dia nampak seksi dengan pakai baju putih lengan pendek, jeans pendek paras peha, kulit putih, dan rambut sanggul. Sekali bila tengok betul-betul rupa-rupanya pondan rumah sebelah datang jumpa kawan aku. Mengucap panjang aku.

Masalahnya kenapa ada golongan macam dia ni?

Yang bukan Islam tu lain kira sebab agama mereka tidak larang pun lelaki menyerupai wanita. Yang Islam ni kenapa terikut-ikut? Bukannya tidak tahu benda tu berdosa dan haram. Mereka ni fikir tak kalau mati macam mana orang lain nak uruskan mayat mereka? Nak buat cara orang perempuan tak boleh sebab dia lelaki. Tapi nak bagi lelaki uruskan macam mana pula sebab badannya sudah macam pompuan?

Sama juga masa nak guna bilik air. Nak masuk bilik air lelaki segan dengan lelaki sebab berkelakuan perempuan tapi nak masuk bilik air perempuan diri sendiri tu lelaki. Seorang kawan prempuan aku pernah bagitahu aku, ada satu kali dia nak guna bilik air di Pavilion mall terdapat seorang pondan berada di dalam. Terus dia keluar sebab dia cakap walaupun pondan tapi tetap lelaki. Macam mana tu?

Tak dinafikan memang ada pondan yang berjaya. Tapi cukupkah dengan kejayaan di dunia berbanding dengan kejayaan akhirat? Malah kadang-kadang ada pondan yang lagi cantik daripada perempuan sebenar. Tapi boleh lahirkan anak ke? Aku ingat lagi dulu ada satu pertandingan ratu cantik pondan di Malaysia ni. Sampai tahap tu keberanian mereka. Kerajaan buat apa? Tak boleh buat apa-apa sebab nanti melanggar hak asasi manusia.

Mungkin aku berfikiran dengan anti pondan sebab aku tak boleh tengok pondan kerana rasa geli. Bila jumpa pondan di mana-mana mesti aku rasa sangat menyampah. Aku tidak suka dengan ciptaan manusia ni. Kalau aku ni ada kuasa sudah lama aku kutip mereka ni dan buang di sebuah pulau. Biar mereka hidup di sana.

Macam ni tak payah nak menyemak di depan mata aku. Jangan nak bagitahu aku supaya terima mereka seadanya. Aku memang tak boleh. Sebab mereka bukanlah ciptaan Tuhan. Sebaliknya hanyalah ciptaan manusia atau mungkin lebih tepat lagi ciptaan syaitan.

Pembenci Pondan Sebenarnya Suka Pondan

Bukan aku yang cakap. Tapi ada satu makhluk ni yang cakap. Aku tak tahu dia siapa tapi ayat dia memang buat aku tergelak besar. Adakah patut dia cakap pembenci pondan sebenarnya suka dengan pondan? Hahahahaha! Aku tak tahu siapa dia ni sebenarnya.

Aku fikir apa hal pula mamat ni. Kenapa aku tak nak publish komen dia? Oooo sebab dia tak bagi komen apa-apa pun. Cuma cakap macam tu saja.

Lepas tu ada pulak satu komen yang masuk spambox. Aku pun periksalah komen ini tulis dari siapa. Sebab memang selalu komen bagus-bagus yang betul-betul komen juga boleh masuk ke dalam spambox. Aku pun tak tahu kenapa. Mungkin Akismet dah bengong. Tapi bila aku baca komen tu aku ketawa berdekah-dekah tak berhenti-henti. Sangat lawak aku rasa. Andanak baca komen tu? Ni dia:

Hi,

Mengikut kajian saintis, seseorang yang membenci golongan pondan ataupun homophobic biasanya mempunyai rasa tertarik kepada golongan itu. Dalam kajian tersebut, sekumpulan lelaki telah diarah menonton gay porn. Zakar mereka pula dipasang dengan alat pengukur yang akan memberi ukuran lilit zakar secara automatik ke dalam komputer.

 

Kajian tersebut mendapati, zakar lelaki-lelaki yang mengaku membenci pondan akan mengembang dengan banyaknya apabila mereka menonton gay porn, berbanding zakar lelaki-lelaki yang tidak membenci pondan.

 

Saya pasti kemaluan saudara menjadi keras dan panjang apabila terpandang pondan berkulit putih gebu bersanggul comel di depan rumah saudara. Janganlah malu jika saudara begitu, itu sudah lumrah manusia.

Lawak tak ayat dia? Haha! Aku rasa la kan ini komen spam. Macam ramai blogger pun cakap sebelum ni. Sekarang ni sudah ada komen spam berbahasa melayu. Dan aku rasa ini salah satu komen spam tu. Yang lebih buat aku rasa ni komen spam ialah sebab dia komen bukan pada entri mengenai pondan tetapi entri wordpress vs blogspot.

Apahal kan? Tapi apa yang buat aku betul-betul tertarik ialah cara dia susun ayat. Macam komen betul. Apa yang dia tulis tu tak payah cakap la. Memang boleh bikin pecah perut. Ada ke pembenci pondan suka pondan. Macam pembenci kucing suka kucing.

Bagaimana pula kalau dia merupakan seorang sebenar yang ikhlas bagi komen? Maaflah aku cakap. Aku rasa dia ni pondan atau pun pencinta pondan. Kenapa aku cakap macam tu?

Anda boleh baca ayat dia. Macam pengalaman sendiri saja. Setakat nak letak ‘mengikut kajian saintis’ tu siap-siapa pun boleh. Apa pun terima kasih kepada orang tu.

Baca juga: Cara memilih bra yang betul

Penafian:
Pandangan yang dinyatakan di sini hanyalah semata-mata pengarang dalam kapasiti peribadi oleh penulis itu dan tidak dalam apa-apa cara mewakili pandangan blog. Ia adalah jelas bahawa blog itu tidak diluluskan, disahkan, atau dibenarkan dengan artikel ini. Pandangan penulis itu tidak dimaksudkan untuk menganiaya agama, kumpulan etnik, organisasi, syarikat, atau individu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *