Top Rahsia Untuk Seorang Wanita

Ramai lelaki rasa wanita kadang-kadang bertindak dengan cara yang misteri dan mereka mendapati diri mereka benar-benar terpesona kerana cara wanita yang misteri dan membingungkan tu. Nah, siapa yang boleh menyalahkan mereka? Mereka adalah wanita. Mereka melepaskan segalanya dengan hati kita di bawah lengan baju mereka.

Adakah anda benar-benar mengetahui rahsia wanita yang belum terbongkar? Adakah anda ingin memahami wanita sedikit lebih banyak? Berikut adalah perkara-perkara yang anda tidak tahu mengenai wanita dan mereka memang tidak akan memberitahu anda.

secret wanita

1. Wanita banyak berfikir tentang lelaki. Anda fikir cuma lelaki yang sepanjang hari bermimpi dan meneteskan wanita? Wanita berfikir tentang lelaki sama saja seperti lelaki berfikir tentang wanita. Mereka selalu bersiap sedia untuk membuat lelaki memperhatikan mereka. Mereka sangat berminat untuk tahu bilakah seorang lelaki akan mula memikat mereka secara nyata.

2. Mereka mudah rasa cemburu. Jika anda pernah keluar bersama seorang wanita buat satu atau dua kali, dan anda tidak sengaja menyebut beberapa nama wanita lain yang pernah anda temui pada masa lalu, dia mungkin kelihatan cukup tenang dan normal tetapi jauh di bawah, dia mungkin sudah marah-marah — terutama ketika dia sudah menyukai anda. Oleh itu, lebih baik elak untuk sebut siapa nama wanita saja. Wanita mahukan perhatian sepenuhnya dan mereka tidak boleh duduk diam ketika mereka menyedari bahawa anda memikirkan gadis lain.

3. Mereka amat benci dengan lelaki yang malas dan kotor. Gadis suka lelaki yang tahu menjaga kebersihan dirinya sendiri. Seperti anda tahu bagaimana mengawal dan mempunyai hala tuju dalam hidupnya. Mereka selalu memuja lelaki yang dapat menjadi unggul dan dominan, yang tidak pernah mengambil omong kosong dari siapa pun dan akan berusaha untuk memikat seorang gadis.

4. Mereka mahu anda mengejar mereka. Pernah terfikir mengapa kebanyakan gadis macam sangat sukar untuk dipikat? Ini bukan kerana mereka tidak menyukai anda atau ingin melihat anda mengalami masa yang sukar. Apa yang sebenarnya adalah mereka ingin tahu betapa cinta dan kasih sayang anda terhadap mereka. Ini semacam ujian, jadi jangan putus asa dan kesepian ketika dia mula menjauhkan diri dari kamu sebab dia berusaha membuatmu mengejarnya.

5. Wanita rasa gembira apabila anda memberitahu mereka bahawa mereka kelihatan comel. Mereka tidak perlu memenangi perdebatan besar atau didorong oleh belasan lelaki untuk anda melakukannya. Anda cuma perlu mengatakan kepadanya bahawa dia cantik, itu cukup untuk menghilangkan rasa tidak amannya dan melonjak keyakinannya ke langit. Jadi bermurah hati dengan pujian anda. Dia mungkin tidak menunjukkan, tetapi dia dengan senang hati menyukainya.

6. Jangan sembunyikan kelemahan anda. Wanita suka pertumbuhan peribadi, mereka menyukai lelaki yang bijaksana dan peka. Wanita lebih menyukai seseoang lelaki apabila lelaki itu menyedari kelemahannya. Misalnya seorang lelaki mengakui dia mudah naik marah, atau rasa cemberut setelah bekerja. Wanita menyukainya ketika lelaki berusaha untuk mengatasinya.

7. Rakan baiknya mengetahui segala hal tentang anda. Jika seseorang gadis menjadi teman perempuan anda, perlu anda tahu bahawa rakan baiknya akan tahu tentang segala hal anda. Sebab teman perempuan anda akan berkongsi semua hal anda bersama rakan baiknya. Hal-hal yang diketahui adalah dari makanan kegemaran anda sampai apa perkara yang anda tidak suka lakukan.

Jadi anda perlu berbual dengannya mengenai hubungan anda dengan risiko anda sendiri. Rahsia anda tidak selamat dengannya. Ini tidak selalu menjadi perkara yang buruk, misalnya jika anda mengatakan kepadanya betapa anda menyayangi teman wanita anda. Tetapi, secara umum, ingatlah bahawa dia adalah orang kepercayaan teman wanita anda.

8. Anda mungkin ada bisness dan perlu pergi ke luar negeri untuk beberapa hari. Apabila anda tiada di sisi wanita, dia akan tidur dengan baju kegemaran anda. Kerana bila dia hidu bau baju anda, ia macam anda ada di sisinya.

9. Dengar percakapan seseorang wanita dengan tumpu sepenuh perhatian adalah penting. Bila seseorang wanita bercakap sesuatu dengan anda, dia ingin tahu bahawa apa yang dia cakap adalah didengar. Ketika dia berhenti bercakap, dia sebenarnya memberi isyarat untuk anda bertindak balas dengan penuh belas kasihan.

Sekiranya dia memberitahu anda bahawa dia kecewa kerana bosnya marah dia atas perkara yang sangat kecil, dia ingin mendengar anda memberi kasihan dan persefahaman kepadanya. Jangan anda cuba untuk menawarkan cara penyelesaian. Ini memang tidak diperlukan sebab tujuan dia bercakap tentang rungutannya adalah untuk luahkan perasaan dan dia ingin dapat kasih sayang daripada anda.

10. Jika anda ingin tahu sama ada seseorang wanita adalah mengatur atau tidak, boleh anda semak almari, beg solek, atau susunan barangan atas mejanya. Jika semua adalah susun dengan baik, maka dia seorang yang perhatikan perkara dengan cermat dan teliti.

11. Wanita adalah sangat sensitif dan emosi. Jadi mereka adalah senang untuk menangis atas sesuatu perkara. Anda mungkin tidak sedar baahawa anda telah membuatnya menangis lebih banyak kali daripada yang anda tahu.

12. Seorang wanita sering menyampaikan perasaannya terhadap anda dengan mencerminkan mood dan pergerakan anda. Dia mungkin memesan makanan yang sama dengan anda, memakai baju yang sama dengan warna kegemaran anda, tersenyum atau menyilangkan tangannya ketika anda melakukannya. Meniru adalah caranya untuk membuat anda rasa selesa dan memberitahu anda bahawa dia terpesona.

13. Pada awal hubungan bersama anda, seseorang wanita akan menyimpan semua suara rakaman anda dari Whatsapp dan mendengarkannya berulang kali. Peluang yang besar dia akan berkongsinya dengan rakannya.

14. Dia rasa cerah hati apabila anda rasa sedikit cemburu. Jadi seorang wanita akan cuba untuk bercakap dengan lelaki lain dan pada masa yang sama akan lihat apa reaksi anda. Jika muka anda rasa muram atau jadi sikit marah, maka dia akan rasa gembira sebab dia tahu bahawa anda mengambil berat tentangnya.

Baca juga: Kenapa Wanita Susah Nak Ngam Sesama Mereka?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *